Leesvoer: Google+ for Business in zes grafieken (deel 3)

Vorige week heb ik ‘Google+ for Business: How Google’s Social Network Changes Everything’ van Chris Brogan gelezen. In plaats van het boek hier te reviewen ga ik wat dieper in op de praktijkvoorbeelden uit het boek. Dat doe ik door de verschillende cases in grafieken weer te geven. Ook bespreek ik waarom de cases van elkaar verschillen. Ik eindig altijd met een vraag over de manier waarop ambtenaren sociale media gebruiken. Je reactie kun je kwijt onder deze blog.

Dit is deel drie uit een serie van zes. Klik hier voor de eerste blog uit deze serie.

Ben je er klaar voor? Daar gaan we…

Grafiek 3: Aantal gedeelde posts per dag

In Google+ kun je makkelijk berichten van anderen delen. Je kunt ze delen met iedereen, of met specifieke groepen mensen. Dat doe je door de mensen waar je iets mee wil delen in een ‘circle’ te plaatsen en de post alleen te delen met die circle.

Brogan staat er om bekend dat hij online veel berichten leest. Het is dan ook niet gek dat hij veel te delen heeft. Wat opvalt is dat ook Jacqueline Carly (de fitnessprofessional) relatief veel te delen heeft. Want wat heeft een ‘fitnessprofessional’ eigenlijk te delen?

Zij deelt posts die anderen inspireren om te werken aan hun gezondheid, maar ook grappige / off-topic posts. Gewoon, om het gesprek gaande te houden met haar achterban. Hoewel ze bij meer dan 2000 mensen in de ‘cricles’ zit zijn er maar weinig die met haar de conversatie zoeken. Haar volgers praten nog niet erg vaak terug…

En dan nu de vraag voor de ambtenaar:

Welke berichten over jouw sector of regio wil je delen met burgers, bedrijven of collega’s? (Of juist niet?)