Community met zorgprofessionals “online brengen”

Hoe breng je een offline community online? Dat is wat de Provincie Utrecht mij gevraagd heeft te doen op de conferentie 1 Jaar Utrechtse Jeugd Centraal.

Tijdens het netwerkgedeelte van het congres mocht ik de vraag- en aanbodbalie bemannen. Een grote balie met daarop twee laptops. Daarachter stond een aantal panelen met daarop de foto`s van alle bezoekers.

Vraag en aabodbalie in aanbouw

Mijn rol was om mensen met elkaar in contact te brengen, om ze daarna een bericht te laten plaatsen op het forum van Utrechtse Jeugd Centraal. Dat kan gaan over de contacten die tijdens de conferentie zijn gelegd, een vraag die zij hebben aan anderen of een aanbod voor andere professionals.

Het resultaat is dat er 9 verschillende berichten zijn geplaatst op de vraag en aanbodbalie (het forum) op de website van het programma Utrechtse Jeugd Centraal. De berichten variëren van “Ik heb een leuke ontmoeting gehad“, tot “Ik heb plaatsen beschikbaar voor kinderen met een beperking“. Een mooie oogst, die net zo divers is als de deelnemers aan de conferentie!

Een lid van de community

Maar hoe nu verder? Wat zijn de vervolgstappen? Hoe kun je het beste online een vervolg geven aan een conferentie? Hoe sluit je aan bij het niveau van digitale vaardigheden van de deelnemers? Hoe breng je zorgprofessionals naar een website? Suggesties en ideeën zijn welkom!

PS: Ik wil Clara Pels en Rosalie Verburg van het UJC team bedanken dat zij het vertrouwen hebben gegeven dit te doen!