Leesvoer: Google+ for Business in zes grafieken (deel 2)

Vorige week heb ik ‘Google+ for Business: How Google’s Social Network Changes Everything’ van Chris Brogan gelezen. In plaats van het boek te reviewen, ga ik wat dieper in op de praktijkvoorbeelden uit het boek.

Dat doe ik door de verschillende cases in grafieken weer te geven. Ook bespreek ik waarom de cases van elkaar verschillen. Ik eindig altijd met een vraag over de manier waarop ambtenaren sociale media gebruiken. (En ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw antwoord. Laat een reactie achter onder deze blog. Ik schrijf terug!)

Dit is deel twee uit een serie van zes. Klik hier voor de eerste blog uit deze serie.

Ben je er klaar voor? Daar gaan we…

Grafiek 2: Aantal unieke (zelf gemaakte) berichten per dag

Vandaag gaan we in op het aantal berichten dat je zelf maakt. Het gaat dus niet om het delen van tekst, afbeeldingen of video’s die door anderen zijn gemaakt, maar om eigen werk.

Chris scoort hier zelf behoorlijk hoog, maar wat opvalt is dat juist de twee personen die actief zijn in de ‘creatieve industrie’ hier veel gebruik van maken. Ik heb het over de foto’s van Jenny Cisney (Kodak) en Greg Pak (Auteur van Comics en Screenplays). Jenny maakt digitale fotocamera’s waarvan je de foto’s kunt delen. Greg maakt teksten en deze zijn van nature makkelijk te delen.

De ‘online deelbaarheid’ van hun product is een verklaring voor het grote aantal zelf gemaakte posts. Op deze manier demonstreren ze direct (Greg Pak) en indirect (Jenny Cisney) hun producten.

De vraag voor de ambtenaar

Welke producten maak jij die je online kunt delen met burgers en collega’s?