Dit het zesde (en laatste) deel van een serie blogs over Google+. Dit naar aanleiding van het boek ‘Google+ for Business: How Google’s Social Network Changes Everything’ van Chris Brogan. Klik hier voor deel 1, met een introductie op deze serie.
Grafiek 6: Aantal berichten dat niets te maken heeft met je functie (off-topic berichten)
Deze – laatste – grafiek laat de grootste variatie zien tussen de verschillende voorbeelden. Jenny Cisney van Kodak plaatst de meeste off-topic berichten.
Zij is dan ook van mening dat het grootste deel van haar berichten onder die categorie valt. Zij deelt veel uit haar persoonlijke leven, waaronder foto’s…
…en dat brengt ons weer bij de reden dat zij actief is op Google+. Namelijk als onderdeel van haar baan bij Kodak. Dan is het ook niet meer dan logisch dat je veel foto’s plaatst. Maar het gaat me wat ver om dat te zien als ‘berichten die niets te maken hebben met je functie’. Zij wordt er juist voor betaald om de wereld te laten zien wat je met Kodak-producten kunt doen.
Het vraagstuk voor de ambtenaar:
Is het gepast voor een ambtenaar die namens een overheid actief is op sociale media ‘off-topic’ berichten te plaatsen? Of is, juist omdat je ambtenaar bent, alles ‘on-topic’?